telefon  +48 34 32-40-147

 email  Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Oprava a regenerace lanek

Co jsme schopni pro vás udělat?

Můžete nám dodat skicu nebo starou součástku. Budeme také rádi, když nás navštívíte, abychom přímo na místě změřili a vybrali správná Bowdenova lanka.

Linmot provádí služby: dodělávání lanek a taky opravuje nebo regeneruje použité lanka. Opravujeme lanka tažno-tahná (např. řadící lanko), lanka Bowdena (lanka plynu, lanka spojky, lanka brzdy) a také lanka pro počítadla kilometrů a tachometru (s pružným náhonem). Lanka pro motorová vozidla, pro dodávky a motocykly, stejně jako do dalších typů vozidel a vybavení takových jako jsou vysokozdvižné vozíky, nábytek, rehabilitační zařízení atd., doděláváme na základě vzorku nebo technického výkresu. Jestli máte zájem o návrh lanek do nového vozidla, nebo zařízení, doporučujeme seznámit se s informací na téma navrhování lanek.

Prevence je lepší, než léčba…

Lepší je se starat o stav lanek a vyhnout se jejich poškození a odstraňovat účinky jejich selhání. V kapitole údržba lanek najdete více informací. Vadná lanka a táhla způsobují nadměrné opotřebování systémů, ve kterých pracují např. brzdové systémy, spojkové systémy atd. Poškozená nebo opotřebovaná lanka otáčkoměru, nebo tachometru, můžou poškodit šnekový převod. Proto by měly být odstraněny veškerá přetržení, sedření a deformace výměnou vložky v lanku nebo lanka a pancéře. Zneklidňující příznaky se obvykle objevují, když je systém přetížený a je přerušen plynulý chod. Nastává taková doba, kdy po delším používání chybných lanek dojde k celkovému poškození: přetržení nebo sedření. Delší využití není možné. Nejhorší je fakt, že taková situace se může stát v nejméně očekáváném okamžiku, např. ve velké vzdálenosti nebo v době, když je zařízení nejvíce potřebné (např. sklizeň atd.).

 


 

Pokud již došlo k poškození, jsme vám k dispozici!

Opravovat sami, nebo to nechat na odbornících?

V naši nabídce se nachází sestavy pro opravu určené k vlastní montáži a k opravě nejčastěji využívaných motocyklových lanek. Ovšem ve většině případů by mělo lanko být opravované odborníkem. Hlavně kvůli nutnosti správného spojení koncovky lanka, která zaručuje dostatečnou pevnost lanka. V „domácích” podmínkách nebo i v dobře vybavené dílně obvykle nejsou speciální zařízení, která umožňují spolehlivé spojení lanka s koncovkou. Otvor pro koncovku by měl být dobře nalisován do lanka, a koncovka měla by být rovnoměrně zatěsněná. Upínací síla by neměla být příliš nízká, aby koncovka nepovolila z lanka během provozu, ale také by neměla být příliš vysoká, aby nepoškodila lanko nebo samotnou koncovku. Po dokončení spojení je třeba také provést zkoušku tahu (např. v lankách na řazení). Z výše uvedených důvodů doporučujeme neprovádět opravy na vlastní pěst, pokud opravy nejsou určeny pouze k vyřešení nejnaléhavějších potřeb např. odtažení vozidla z cesty.

Jak vypadá oprava?

Na začátku je nutné podotknout, že definice „oprava” je trochu matoucí. Oprava lanka je aktivita zahrnující výměnu opotřebováných nebo poškozených součastí. Skoro vždy je nutné vyměnit vložku (lanko, váleček, drát), která je utržená, roztrhaná nebo sedřená. Obvykle se mění také pancíř, kerý je deformovaný nebo jinak poškozený. Většinou je možné použít koncovky pancíře, plechu, pružin, ale jestli existuje taková možnost, doporučuje se použití nových součastí. Nezvyšuje to podstatně náklady na opravu, zejména pokud koncovka je běžná, protože hlavní náklady jsou spojené především s provedenou prací. Na oplátku máme neskorodované koncovky a správné závity, co umožnujě nasledující montáž. Staré koncovky využíváme jen v situací, kdy jejich stavba je komplikovaná, a rekonstrukce nákladná (např. plech o komplikováném tvaru, zabudovaný vypína

v lanku nebo elektrický snímač atd.). Proto místo „náprava” obvykle mluvíme o „upravení” lanka, protože finální výrobek je složený z většiny nebo celkově z nových součastí.

Proč upravené lanko vypadá jinak než originál?

Lanko má splňovat specifické úkoly a není to obvykle dekorativní prvek. Klient má zájem o co nejlevnější opravu a co nejrychlejší dobu realizací objednávky. Proto během konání opravy můžou být použité jiné součastky. Naše dosvadní zkušenosti a znalosti ohledně fungování lanek umožnují ohodnotit, i bez znalosti montažních detailů, zda použití jiného komponentu splní očekavané požadavky. Stavá se také, že opravené lanko je odolnější a lepší než originál. Když už známe jeho slabiny můžeme vyřešit další poruchy díky výběru vhodných komponentů. Nové lanko může mít větší průměr, může být trochu delší, koncovky můžou mít jiný závit nebo tvar atd. Všechny tyto změny můžou výplývat z:

  • Použití standardních komponentů namísto atypickích – originálních

  • Zdokonalení struktury k vyloučení budoucího selhání

  • Zjednodušení montáže

Kromě změn týkajících se vzhledu, nové lanko:

  • Bude mít stejný posun

  • Bude mít stejnou (nebo lepší) možnost regulace

  • Bude pasovat do stejných, jako originál, otvorů nebo montažních zásuvek

  • Bude fungovat v pancíři způsobem, který umožnuje správnou práci

V některých případech je vzhled ale významný. Jde obvykle o barvu pancíře v lankách, které pracují venku a jsou dekorativním prvkem, např. u některých kol nebo motocyklů. V takových případech spolu s klientem hledáme vhodné řešení.

Upravit nebo koupit nové, originální?

Výhody koupě nového, originálního lanka, se zdají být samozřejmností. Zaplatíte a hned obdržíte zcela nové, spolehlivé a kvalitní lanko, které bez problému namontujete tam, kam patří. V praxi se ale vyskytují problémy:

  • Originální lanka nejsou vždy ihned dostupné a je nutné na ně několik dní čekat

  • Ceny originálních součástek nám často hlava nebere

  • Pokud nakupujeme na vlastní pěst, tak je jednoduché udělat chybu vzhledem k velkému množství modelů dané značky vozidla, jejích variací a verzí; ke každé verzi může být jiné lanko!

Vzhledem k výše uvedeným důvodům se klienti často rozhodnou dodělat lanko individuálně. Upozorňujeme na fakt, že dodělaná lanka, o čemž byla řeč v předchozím odstavci, díky modifikacím můžou být kvalitnější než originální.

Ale volba je vždy na klientovi!

V této kategorii nejsou žádné články. Jsou-li na stránce zobrazeny podkategorie, mohou obsahovat články.

Barker LINMOT BOWDEN CABLES PRODUCER

" Linmot cables are the best! " - Ben Barker

 

logo Linmot

LINMOT Sp. z o.o. Spółka Komandytowa
ul. Wileńska 56
42-280 Częstochowa
VAT ID: PL 5732840297

tel. +48 34 32-40-147

email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

REGON: 242801764

SWIFT: INGBPLPW
PLN: PL 41 1050 1142 1000 0090 9300 5867
EUR: PL 47 1050 1142 1000 0091 3745 7561
USD: PL 90 1050 1142 1000 0091 3745 7660

SWIFT: IEEAPLPA
CZK: PL 91 1950 0001 2006 0027 4463 0003

 

Szybki kontakt / Rapid contact
Email:
Temat: / Subject:
Wiadomość: / Message:
1 + 5 = ?